Facebook Lead Ads

Medmindre du aldrig har gjort dig i digital annoncering før, så kender du i forvejen godt Facebook Lead Ads.

Det er nemlig et af de allermest benyttede annonceformater på Metas annonceplatform, og er et format, som stort set alle e-mailmarketingeksperter i verden har brugt. 

Med Facebook Lead Ads kan du indsamle nye nyhedsbrevstilmeldinger til din e-mailkanal direkte via f.eks. Facebook eller Instagram. Du kan målrette din annonce til personer baseret på f.eks. demografi, køn og lignende. Når en person så får vist din annonce, kan vedkommende nemt klikke på annoncen og tilmelde sig dit nyhedsbrev direkte på Facebook eller Instagram. Den tilmelding bliver så overført direkte til din e-mailplatform via et værktøj som f.eks. Zapier. 

Hvis vi kigger på vores kundeliste her i Ackermann, så finder vi nok ikke en kunde, som ikke har benyttet sig af Facebook Lead Ads til at få flere subscribers. Vi arbejder typisk tæt sammen med kundens social media bureau omkring deres leadgenerering, og vores vigtige rolle er normalvis at assistere med integrationen fra Facebook til e-mailplatformen. Derudover står vi også for at lave løbende analyser af, hvor godt de indsamlede leads performer - altså, hvor god kvalitet de er, eller om man burde overveje et andet format/budskab på sin annonce. 

Fordele ved

Facebook Lead Ads

Du har mulighed for at målrette din annonce til en meget specifik målgruppe og teste forskellige budskaber af for at se, hvordan du genererer flest mulige subscribers af den højeste kvalitet og til den laveste pris.
Via Zapier kan du integrerer dine Facebook Lead Ads med din e-mailplatform, hvilket gør, at du hurtigt kan gribe dine nye tilmeldinger med automation-mails.
Hvis du tagger dine anskaffede subscribers korrekt op, kan du efterfølgende nemt og hurtigt måle på værdien af de tilmeldinger, som du har genereret via Facebook Lead Ads.

Book et gratis sparringsmøde