Optimering af e-mail marketing

Hvis din e-mailkanal skal blive ved med at være effektiv, er det vigtigt, at du anskuer arbejdet med e-mailmarketing som løbende.

Hvorfor skal der optimeres?

Du får hele tiden ny data, der giver nye indsigter og som kan bruges til at forbedre både dine kampagne- og automatiske e-mails.

Samtidig er det vigtigt at du løbende også fokuserer på hvordan du skaffer nye subscribers, hvilken kvalitet disse har samt personliggørelse af din e-mail marketing.

Optimering af automatiske e-mailserier

Dine automatiske e-mails er en essentiel del af din virksomheds e-mailmarketing. Det er de e-mails, som løbende kan få opvarmet dine subscribers, få dine kunder til at købe igen, vinde tabte kunder tilbage og meget andet. De sendes ud til den enkelte subscriber, når det er relevant for subscriberen. Dermed højnes relevansen, hvilket betyder at dine subscribers vil elske at åbne dem.

Det er vigtigt at du løbende sørger for at optimere dine automatiske e-mails. Det skal du gøre med henblik på at sikre, at dine automatiske e-mails bliver tilpasset den data, som du får ind, således at e-mailenes performance (antallet af åbninger, antallet af kliks og antallet af konverteringer) hele tiden er i top.

Optimering af kampagne e-mails

Kampagne e-mails, eller nyhedsbreve, er en vigtig del af dit e-mailmarketing setup, da du med denne type e-mails kan promovere alt fra produktnyheder, nye features, tilbud og meget andet. Alt dette kan du promovere over for dine subscribers og på den måde drive trafik til din webshop, platform eller applikation.

Kampagne e-mails er dog ikke blot e-mails, som du sætter op og sender ud til hele din subscriberbase. Det kræver en gennemtænkt strategi, en god forståelse for content, splittesting og udsendelsestidspunkter samt en velsegmenteret subscriberbase for at få det maksimale ud af dine kampagne e-mails.
▶️ Webinar

5 tiltag til optimering af din e-mail marketing

Webinaret er for både B2C og B2B virksomheder og henvender sig til dig, som sidder hands-on med e-mailmarketing.

Vi er specialister i e-mailmarketing

Ackermann er Danmarks førende e-mailbureau. Vi hjælper bl.a. vores kunder med at få opsat, drevet og optimeret marketingautomation og kampgner.

Book et møde og hør mere om hvordan vi kan optimere dit e-mailmarketingsetup.

Spørg Emil om optimering af e-mail marketing

Kunne du tænke dig at vide mere om hvordan dit e-mailmarketing kan optimeres? Så spørg vores Client service Director Emil, lige her: