SteamRex

Case: Genaktivering sparede SteamRex 88% af deres månedlige markedsføringsbudget

Kunde
SteamRex
Type
Markeder
Services
ESP
“Det interessante har været at kigge på det store beløb, som Ackermann har sparet os for i markedsføringsbudgettet!”


SteamRex tilbyder rengøring af biler on the go. De har eksterne vognmænd kørende, som rengører kunders bil, hvor end bilerne befinder sig – om de er på arbejdspladsen eller i privaten.

SteamRex kom til os med et ønske om at fokusere meget mere på at genaktivere eksisterende kunder i stedet for hele tiden at skulle finde nye gennem dyre markedsføringsløsninger. Vi hjalp dem med at opsætte et flow, der, foruden konvertering af nye kunder, også fokuserede på at genaktivere gamle kunder med op til 4 mails efter et køb.

Og resultatet taler for sig selv.

SteamRex sælger for præcis samme beløb som før. Forskellen er bare, at de nu kun bruger 12% af den tidligere markedsføringsudgift:

“Jeg troede faktisk ikke, at det var muligt at nedbringe markedsføringsudgiften så meget. Vi er på tre uger gået fra at bruge 250.000 kroner om måneden til 30.000. Det resultat har overgået mine forventninger!”

Genaktivering af gamle kunder skabte også nye

Men det er faktisk ikke det eneste, som SteamRexs nye e-mailautomation har vist. Da de begyndte at fokusere mere på eksisterende kunder gennem deres e-mailmarketing, forventede de også, at dette betød, at færre nye kunder kom til. Men dette har ikke vist sig at være tilfældet:

“I samarbejde med Ackermann er der blevet udviklet mails med strategiske budskaber som fx gav en rabat på 10%, hvis kunden også fik naboens bil vasket i samme omgang. Og disse budskaber har blandt andet været medvirkende til, at vi fortsat faktisk byder rigtig mange nye kunder velkomne. Det er vi utrolig glade for!”
SteamRex

Næste case