Sådan kommer Klaviyo til at udvikle sig i fremtiden

Klaviyo har for nylig udgivet deres SEC-statement (Securities and Exchange Commission). Og det gemmer på en helt masse viden. 🕵

Ud fra den ved vi, hvilken retning Klaviyo vil i. Og det vil vi dele med jer..!

Ja, det lyder jo næsten som et top-confidential-dokument, som vi nu afslører - men det er det altså ikke!

Klaviyo har nemlig dette dokument til at ligge på deres hjemmeside, så du kan også gå ind og læse dokumentet uden nogle problemer (men selvfølgelig først efter du er færdig med vores artikel 😉). 

Vi har læst hele dokumentet, og vil i denne artikel samle nogle af de vigtigste pointer om, hvordan Klaviyo vil udvikle sig som platform i den kommende tid, og derfor hvad du vil kunne få ud af det. 

Lad os bare hoppe direkte ind i det..! 

 1 “Udvikling af indtjening fra vores eksisterende kundebase”

Ja, deres titler virker jo ikke til at råbe hurra for. Men det kan du godt alligevel. 

For det, de mener, er ikke, at de bare hæver abonnementspriserne. 

De skriver nemlig, at deres vækst baserer sig på “product led growth” - altså, vækst fra deres produkter. Det vil f.eks. sige sådan nogle ting som SMS, CDP (Customer Data Platform), deres Predictive Analytics og mange af de andre funktioner, der ligger i deres platform, som de har udviklet gennem tiden. 

Som de skriver, så er det nemlig det, der gør, at deres kunder fortsat er tilfredse med platformen - også selvom de vokser og dermed kræver mere af deres platforme. 

Det betyder altså, at du nok kan forvente en helt masse nye funktioner fra Klaviyo i fremtiden!

De skriver ikke meget om, hvad disse funktioner kunne være, men vi har alligevel nogle ideer til, hvad det med al sandsynlighed er - det kommer vi ind på senere..!

Og det kommer til at fungere på samme måde som det har hidtil - at de nye funktioner bliver tilgængelige i takt med, hvor meget du betaler i abonnementet. Derfor kan du altså selv vælge, om det er noget du vil betale for at have (medmindre, selvfølgelig, at du pga. antallet af dine subscribers allerede er på det niveau). 

2 “Vækst med større kunder”

Titlen siger næsten det hele. 

Og det hænger lidt sammen med det forrige - Klaviyo vil nemlig gøre sin platform endnu mere attraktiv for de større virksomheder. 

Fra deres start, lå deres fokus på mellem-størrelse e-commerce virksomheder. Og den type virksomheder fik de hurtigt rigtig mange af. 

Nu er sagen bare den, at de virksomheder er vokset ud af mellem-kategorien, og op i enterprise-størrelsen, og de er stadig i Klaviyo. Og i og med at de er det, så tiltrækker det opmærksomheden fra andre virksomheder i samme størrelse. 

Klaviyo oplever derfor, at der efterhånden er interesse fra de helt store virksomheder i deres platform. 

Og dem vil de af gode grunde selvfølgelig gerne gøre plads til. 

Derfor, så kan vi sandsynligvis forvente, at nogle af de funktioner, som vi kommer til at se, kommer til at spille op til den størrelse af virksomheder. Derudover vil de sandsynligvis også få strømlinet og optimeret de eksisterende funktioner, så de er klar til den opgave.

3 “International Udvidelse”

Ligesåvel, som Klaviyo’s kunder i større grad bliver større, så har de også på samme måde udvidet til andre markeder og lande. Og derfor har Klaviyo fulgt med, og også udvidet, så de kunne håndtere andre markeder og lande (som f.eks. Danmark). 

Og når Klaviyo får flere enterprise-størrelse virksomheder, så vil de også, alt andet lige, få endnu flere virksomheder, der også opererer i flere forskellige lande. 

Derfor kigger de også ind i endnu mere udvikling af deres platform, for at targettere deres udenlandske kunder 🌍

Helt specifikt skriver de, at de forventer at “tilføje flere sprog og valutaer til platformen for at øge deres effektivitet og brugervenlighed i andre regioner”

Som dansk bruger af Klaviyo, kan du altså forvente, at platformen i fremtiden vil blive endnu nemmere, og indeholde funktioner, som gør det meget mere attraktivt at bruge den. 

4 “Udvidelse ind i nye vertikaler i industrien og brugssager”

Her kan det igen godt ske, at titlen lyder lidt tør og kedelig. 

Men det er faktisk den mest spændende af dem alle!

For, ikke nok med, at Klaviyo oplever mere opmærksomhed fra andre størrelse af virksomheder, end de har været vant til at arbejde med, så oplever de nu også opmærksomhed fra andre typer. 

Helt specifikt, så ser de en stigende opmærksomhed fra brancher som: undervisning, events & underholdning, restauranter, rejser, og ikke mindst B2B virksomheder. 

Og det er her, det virkelig bliver spændende. 

For det betyder, at Klaviyo nu vil lægge meget mere fokus over på den slags virksomheder. Det er derfor sandsynligvis virkelig her, vi kommer til at kunne opleve nye funktioner fra platformen. 

Her kan vi komme på mange ideer: leadscoring, udvidelse af deres automations med mange nye funktioner, f.eks. udvidelse af in-person ordrer-data, community-building, personalisering og meget, meget mere. 

Og det betyder altså også, at det vil give en hel masse nye muligheder, når man arbejder med automations i deres platform - også selvom man ikke er inden for nogle af de brancher. 

Det er altså en kæmpemæssig udvikling, og et endnu større skridt, som Klaviyo forventer at tage. Vi ser i hvert fald virkelig frem til, at nogle af disse ting kommer ud, så vi kan implementere det i vores kunders automations, og finde mange nye måder, at sammensætte det hele på 📈

Vil du have hjælp til at finde ud af, om Klaviyo er noget for din virksomhed?

Så kan du tage fat i os her, så kan vi hjælpe dig med at finde ud af, om Klaviyo kunne være noget for dig (også i fremtiden). 

Læs videre 🤓