Novembers rigtig gode Black Friday e-mails

Novembers rigtig gode Black Friday e-mails

‘Den gode copy’ kan være svær at ramme, og du har sikkert hørt noget i retningen af det her før: ‘Der skal kommunikeres kort, effektivt og præcist, men samtidig personligt så afsenderens tone-of-voice får lov at skinne igennem, og læseren ikke er i tvivl om budskabet’...

Designet af en mail er lige så vigtig som copy, fordi designet visuelt fortæller meget om identiteten af afsenderen, samtidig med at det skaber blikfang hos læseren. Man kan fortælle meget om et brand via design – helt uden at bruge et eneste ord.

Men hvordan rammer man plet på begge skalaer, samtidig med at Black Friday står for døren, og konkurrencen er benhård?

Black Friday er på alles læber lige nu, og derfor vil vi gerne fremhæve en række Black Friday-mails fra vores kunder, som vi ikke kan få hænderne ned over – både når vi snakker copy og design.

De er særligt gode, fordi:

• De har engagerende emnelinjer og preheaders, som fanger og fastholder modtagerens opmærksomhed, så læseren får lyst til at åbne mailen.

• Overskrifterne går direkte til sagen, så der ikke hersker tvivl om, hvad de vil fortælle.

• Der er gjort tydeligt brug af et visuelt hierarki, hvor det væsentligste præsenteres først

• Identiteten gør det ikke alene tydeligt, at der er tale om Black Friday, det er også nemt at afkode hvem der er afsender på mailen grundet et stærkt brand DNA.

• De har implementerede countdowns – og de er specielt vigtige i en tid som Black Friday, fordi der ofte er korte frister på tilbud og er med til at skabe urgency i læseren.

• Rabatterne i de forskellige mails er helt tydelige – enten i større, fed tekst eller lavet på en iøjnefaldende, grafisk måde. Det er en specielt vigtig del af de her mails, fordi Black Friday’s formål er at lave rabatter, som øger salget af produkter.

• Det er vigtigt at få ens kunder til at føle sig vigtige og eksklusive – det kan blandt andet gøres ved at fortælle om tilbud, der kun er tilgængelige for abonnenter eller loyale kunder eller lave pre-access.

• De har klare CTA’er med klare budskaber, hvilket øger chancen for, at læseren klikker ind på hjemmesiden. Så kan de nemlig gennemskue, hvor de bliver ledt hen.

Er du på udkig efter mere inspiration? 👀

Så kan du besøge denne side. Her sætter vi nemlig også løbende lækre e-maildesigns ind, som du kan finde inspiration i til din næste e-mail.

Læs videre 🤓