Flere konverteringer i udvalgte segmenter gennem data-drevet email marketing

Happy Helper er en dansk rengøringsplatform, hvor private kan booke hjælp til dagligdagens rengøringsopgaver fra Happy Helpers mange “Helpere”. Happy Helper fungerer derfor som en formidlingsplatform, mellem private der ønsker rengøring, og private der ønsker at tilbyde deres hjælp mod en timebetaling. Happy Helper tager et mindre gebyr per booking og har haft stor medvind siden platformens lancering i maj 2016.

Udfordringen

Happy Helper kom til Ackermann Kommunikation og ønskede hjælp til e-mail marketing. Der var for lidt fokus på churn (frafald i antallet af brugere), manglende kommunikation til kunder efter første bestilling og generel mangelfuld e-mail marketing.

Hos Ackermann Kommunikation præsenterede vi Happy Helper for vores e-mail marketing framework, som er blevet udviklet af vores e-mail marketing specialister gennem de seneste år og testet af på mere end +100 forskellige virksomheder.

Løsningen

Ackermann Kommunikation igangsatte, ud fra den udarbejdede e-mail marketingstrategi, opbygningen af en komplet automatisk e-mail marketingstruktur. Før påbegyndelsen af arbejdet med den automatiske e-mail marketing, arbejdede Ackermann Kommunikation tæt sammen med Happy Helpers udviklingsteam på at få integreret Happy Helpers brugerdatabase med det valgte e-mail marketingsystem. Det sikrer, at data fra Happy Helpers CRM er tilgængelig i e-mail marketingsystemet, således, at der kan laves korrekte segmenteringer og den bedst mulige data-drevet e-mail marketing.

Herefter blev arbejdet med den automatiske e-mail marketing igangsat. Den automatiske e-mail marketingstruktur betyder, at Happy Helper fremadrettet får kommunikeret gennem automatiske e-mails til deres kunder i de vigtige dele af kunderejsen. Herunder er dele af det automatiske e-mail marketing setup, som er blevet implementeret:

Onboarding af nye brugere
Når en bruger tilmelder sig Happy Helper platformen er det essentielt, at der blandet andet kommunikeres nøgle USP’er (Unique selling points) og casehistorier, som skal bekræfte brugeren i beslutningsprocess og føre brugeren mod første bestilling.

Efter første brug
Efter første brugssituation, er der blevet opsat automatiske e-mails som har til formål at sikre dataindsamling, engagere brugeren på bl.a. Trustpilot samt sikre generel kundetilfreds.

Mersalg til kvalificerede brugergrupper
Der er opsat automatiske e-mails til de brugere, som har brugt Happy Helper, og som er mest tilbøjelige til at bruge Happy Helper yderligere fremadrettet.

Anti-churn
Når en subscriber/bruger udviser adfærd, der kunne tyder på, at brugeren er i risikozonen for at churne, igangsættes automatisk e-mail marketing, som skal fastholde kunden.

Udover automatiseringen af dele af e-mail marketingen, er der også blevet igangsat løbende kampagne e-mails, som har til formål at sikre konverteringer inden for udvalgte kernesegmenter. Der lægges på månedlig basis en kampagneplan, som har til formål at sikre at alle kampagne e-mails er på linje med den overordnede månedlige marketingplan og som samtidig sikrer overblik.

Jesper, Co-founder af Happy Helper, udtaler følgende om det løbende samarbejde med Ackermann Kommunikation:

“Vi har været yderst glade for samarbejdet med Ackermann Kommunikation. Vi er blevet båret igennem processen smertefrit, selv om det har været en større opgave med integration til selvudviklet CRM system. Vi har derudover også sat pris på den nære kontakt, selv i de sene arbejdstider ”

Resultaterne

Happy Helper har gennem igangsættelsen af både automatiske såvel som kampagne e-mails opnået yderligere konverteringer ned gennem kundetragten. Der er opnået en 12 % stigningen i antallet af bookinger og siden igangsættelsen af e-mail marketingaktiviteterne er omsætningen ligeledes forøget med 10 %.

Vil du høre hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med e-mail marketing? Udfyld formularen herunder og bliv ringet op.

Læs videre 🤓