Vi har sagt det før - du skal ikke være bange for at øge frekvensen i din e-mailmarketing.
Men alligevel oplever vi stadigvæk virksomheder, der tøver. De er nemlig bange for, at deres subscribere føler sig spammede og ender med at unsubscribe.
Faktum er bare, at det i langt de fleste tilfælde slet ikke er det, der sker. Især ikke i en tid hvor mange fysiske butikker er lukket, og de fleste af os bruger vores fritid på internettet med en købevillighed, der er højere end nogensinde før.
Og bare rolig - selvom vi hver dag nørder e-mailmarketing, og allerede har bekræftet vores pointe i den her artikel om Frederik Baggers frekvenstest, behøver du ikke kun tage vores ord for gode varer.
Se bare på EDIE 👇
Siden vi startede samarbejdet med EDIE i 2019, har de udsendt en kampagnemail én gang om ugen. Den frekvens har vi opfordret ejeren Christina til at øge, men hun har tøvet - Christina var nemlig nervøs for at spamme EDIEs subscribere.
Men da Black Friday 2020 nærmede sig, aftalte vi med Christina at øge frekvensen af kampagnemails i ugen op til den store shoppedag. Sammenlagt sendte EDIE 7 kampagnemails i november og øgede altså frekvensen med 3 sammenlignet med resten af året. Det resulterede i, at EDIEs omsætning blev mere end fordoblet i november.
Det gode resultat taler jo for sig selv, men samtidig var måneden præget af Black Friday…
Så i januar 2021 fik vi lov til at vise EDIE, hvordan en stigning i frekvens kunne påvirke deres resultater - også når det ikke var Black Friday 🤞
EDIE sendte derfor 2 kampagnemails om ugen i stedet for 1 i januar. Og resultatet blev lige så positivt som Black Friday-måneden.
EDIE omsatte nemlig for mere end det dobbelte i januar 2021 sammenlignet med deres omsætning i oktober og december 2020.
Og den lockdown, vi alle befinder os i lige nu, har helt sikkert en finger med i spillet.
For vores muligheder for fritidsaktiviteter er lige nu begrænsede. Og det giver os en masse tid og penge i overskud, som vi måske ellers ville have brugt på restaurantbesøg, biografture eller en tur på stadion.
Derudover kan du sikkert også nikke genkendende til glæden og spændingen ved at få pakken med dit nye køb ind ad døren. Det er en lille lykkerus, som vi ikke får mange andre steder fra lige nu, og derfor forsøger vi at finde den de steder, hvor den er tilgængelig. Og det er blandt andet derfor, at du som e-commerce har rigtig meget at hente, hvis du gør lidt mere opmærksom på dig selv.
Og det er netop den erkendelse, Christina fra EDIE også er kommet frem til.
“Jeg er virkelig glad for, at jeg lod Ackermann forsøge at øge frekvensen af mine kampagnemails. Min unsubscribe rate er stort set uændret, og min månedlige omsætning på e-mail er fordoblet. Det kan jeg jo kun være rigtig tilfreds med”.
Vi er enormt glade for, at Christina havde modet til at lade os teste, hvordan en stigning i antal kampagnemails ville påvirke hendes resultater. For vi ved godt, at det for mange virksomheder kan virke angstprovokerende. Men man bliver aldrig klogere, hvis man ikke tester. Derfor opfordrer vi nu dig, kære læser:
Prøv lige at teste, hvordan lidt flere månedlige kampagnemails påvirker din omsætning.
Hvem ved: Måske bliver testen guld værd?💰