Derfor skal du bruge Custimy i din e-mailmarketing

Arbejder du med e-mailmarketing? Så arbejder du sikkert også med alle mulige andre kanaler (Og hvis ikke, så har du her dit hint til at komme i gang!). For som vi før har sagt, så kan e-mailkanalen ikke stå alene… 

Hvilket ingen marketingkanaler bør!

Men prøv lige en gang og tænk over alle de gange, hvor du rammer dine potentielle kunder og subscribers på tværs af dine mange kanaler…

Webshoppen-platformene, e-mailplatformen, Instagram, Google, Tiktok, Facebook ads - og sikkert flere endnu. 

Det er vanvittigt mange touchpoints, som du har med dine kunder og subscribers. Men har du et overblik over dem på tværs af platformene?

Custimy er en Customer Data Platform (CDP), som kan netop dét - skabe overblikket på tværs af alle disse kæmpemæssige kanaler! Den samler dataen ét sted, så du har en meget mere dybdegående indsigt i den enkelte subscriber og deres adfærd. 

Det betyder, at du kan tracke, hvor dine enkelte subscribers befinder sig i kunderejsen - på tværs af alle dine kanaler! 🤩

Allerede her er det klart, hvorfor Custimy er noget, som de fleste virksomheder kan drage stor gavn af. I denne artikel vil vi derfor fremhæve fem af de bedste grunde til, at du skulle være begyndt med Custimy til din e-mailmarketing allerede i går:

  • ▪️ Integrerer gnidningsfrit med en masse platforme og kanaler
  • ▪️ Indsamler data på tværs af marketingkanaler
  • ▪️ Segmenterer dine kunder efter deres potentiale for køb
  • ▪️ Skræddersy dine kampagner til specifikke segmenter
  • ▪️ Øg din performance markant

Integrerer med en masse platforme og kanaler

Noget af det, der er allervigtigst ved en platform som Custimy, er, at den kan integrere med alle de kanaler, du har brug for. 

Og derfor er det også i højsædet for dem. 

Custimy integrerer super nemt med både en række webshops (Shopify, Woocommerce, Magento, m.fl.) og en lige så lang række e-mailplatforme (Klaviyo, Active Campaign, Mailchimp). Og så kan den også integrere med Facebook, Instagram og mange af de andre marketingkanaler.

Derfor er den oplagt, når du arbejder med e-mailmarketing!

Det, som Custimy kan, er, at den trækker på al den data, som den indhenter fra alle de platforme, som du har integreret den med, og skaber segmenter på tværs af alle dine kanaler med den data, som platformen har. De segmenter, som den skaber, bliver automatisk overført til din e-mailplatform som lister. 

Så nu kan du begynde at opbygge kampagner, automatiske e-mailflows og udsende nyhedsbreve til de specifikke segmenter. 

Indsamler data på tværs af marketingkanaler

Ét af de datapunkter, som Custimy kan tracke, der er specielt relevant for e-mailmarketing, er dens evne til at tracke kundernes adfærd på tværs af kanalerne. På den måde kan du nemlig få systemet til at holde øje med, hvilke produkter den enkelte kunde engagerer sig med. 

Og det er data, du skal udnytte!

For med den data kan du sende specifikke nyhedsbreve til det segment, med dynamiske produktfeeds, der viser netop de produkter, de har kigget på. Du kan lave flows til dem, der udviser denne adfærd, og lave automatiske e-mails, der foreslår, hvad der ellers kunne være interessant for dem. 

Med andre ord: Du kan en kunde målrettede og skræddersyede e-mails på baggrund af, hvordan de agerer på Facebook og Instagram 💡

Segmentér dine kunder efter deres potentiale for køb

Vi har berørt det lidt i de tidligere pointer - men det fortjener altså et punkt for sig!

For de segmenter, som Custimy kan skabe (og automatisk skaber som lister i din e-mailplatform), er fuldstændig uvurderlige. 

Idet den har data på tværs af dine kanaler, kan den også meget bedre tracke præcist hvor engagerede, dine kunder er med dit brand, hvor meget de vil bruge, og hvor tætte de er på købet - på baggrund af deres adfærd og tidligere købsdata fra både dem og resten af dine subscribers. 

Faktisk så kan Custimy segmentere dine kunder efter et helt væld af kriterier: 

  • ⚫️ Most Valuable (De bedste kunder for din virksomhed)
  • ⚫️ Departed (Lavt engagement)
  • ⚫️ Promising (Potentiale for at blive Most Valuable)
  • ⚫️ Propensity to buy (Sandsynligheden for de vil købe)
  • ⚫️ High Spend (De, der køber sjældent, men stort)

… Og meget, meget mere!

Du kan endda variere dem i grad, som du ser det i eksemplet her, hvor det er gjort for Propensity to Buy: 

Her er der forskellige segmenter opdelt i, hvor sandsynligt det er, at de laver et køb. Og med den viden, kan du skræddersy dine e-mails til de forskellige - pleje dem, der er langt fra, eller sende forslag til de, der er tæt på. 

Og samtidigt gør det også, at du nemt kan se, hvordan de enkelte segmenter reagerer på dine e-mails, og hvordan det performer - uden at det bliver mudret sammen af andre grader af købs-parathed. 

Et Excel ark som dette giver dig også et meget mere dybdegående indblik i, hvordan du skal prioritere de enkelte segmenter, og hvilke slags e-mails, de har brug for. 

For eksempel er de med den højeste placed order rate oplagte at skyde e-mails, der lægger op til køb af forskellige produkter. Samtidigt er dem, med en knapt så høj placed order rate, men en høj open- og/eller click-rate oplagte at give lidt mere inspiration og pleje lidt om - måske give nogle rabatkoder - for at lede dem tættere på købet. 

På den måde kan du udnytte data som det står i sådan et ark, til at lægge en plan for, hvordan du vil lede de forskellige segmenter hen til købet 💸

Skræddersy dine kampagner til specifikke segmenter

Når du kender disse segmenter, deres adfærd og deres placering i købsrejsen så præcist, som du nu gør, så betyder det også, at du kan sende hyper-personaliserede og målrettede e-mails til dem. 

Men ikke nok med det, så kan du lave nogle målrettede kampagner på tværs af alle kanalerne med det samme niveau af personalisering og målrettethed.

På den måde kan du sende det samme budskab til det samme segment på tværs af alle de kanaler, som du møder dem på. 

For eksempel kan du vælge at målrette en kampagne til High Spenders, hvor du promoverer produkter i den højere prisklasse, da det er det, de normalt kigger på. Samtidigt kan du til et segment som Loyal Low Spenders (der køber små ting, men køber ofte), sende tilbud som 3-for-2s pris og lignende.

Du kan også sende kampagner, der fokuserer mere på kategorierne, som kunder har vist interesse for. Hvis du f.eks. er en skoforretning, kan du på den måde pushe stiletterne til den kundegruppe, der har udvist interesse for den kategori, og samtidigt pushe sneakers til de, der i stedet viser interesse for det. 

Dette gør det også meget nemmere at lede dine kunde hele vejen ned gennem købsrejsen og til konverteringen. 

Øg din performance markant

Alt denne tilpasning, segmentering og den meget datadrevne tilgang til marketing har som oftest et helt tydeligt resultat:

Det kan nemlig eksplodere fuldstændigt 📈

Med Custimy har nogle kunder oplevet en ROAS (Return on ad spent) på 46 gange dét, de brugte.

Og derudover beretter Custimy også om kunder, der har oplevet: 

  • ⬆️ En konverteringsrate på 21%
  • ⬆️ En stigning af nye kunder på 39%
  • ⬆️ Den gennemsnitlige værdi i kurven steg med 2,8 gange

Det er nogle fuldstændig vanvittige tal, som nogle virksomheder oplever, når de begynder at arbejde med Custimy og data på denne måde. 

Måske skal den næste være dig?

Book et møde med os, så kan vi tage snak om, hvordan Custimy kan virke for dig og din virksomhed. 

Læs videre 🤓