4 fordele ved at bruge SMS i din e-mailmarketing

Selvom SMS-marketing ikke er lige så udbredt som e-mailmarketing, betyder det ikke, at du bør undgå SMS i dit marketingmix ...

Tværtimod 💡

For det kan faktisk være en stor fordel!

Og derfor har vi slået hovederne sammen med vores venner fra INMobile, der er specialister i SMS-marketing med deres SMS Gateway. Sammen har vi lavet den her liste med 4 fordele, der kan give dig endnu flere salg.

Lad os springe ud i det!


Fordel 1: Du kan være en af de få

Først og fremmest kan vi slå fast, at begge kanaler er gode, når det kommer til at kommunikere personlige tilbud, begivenheder og tidsbegrænset information. 

Og det gør langt de fleste virksomheder allerede i dag via e-mail, mens nogle stadig er tilbageholdende omkring SMS.  

Er du en af dem? 

Så tænk på, at der - via SMS - højst sandsynligt er færre konkurrenter, som du skal dele dine subscribers opmærksomhed med. Og derfor kan en kombination af SMS og e-mail være genial 💪


Fordel 2: Dine modtagere har valgt dit brand

Før du må sende SMS og e-mails afsted, kræver loven af dig, at du har fået samtykke.

Og det er faktisk ikke så skidt endda ...

For når din modtager har givet deres accept til dig, så viser de dig også, at de er interesserede i at modtage indhold fra dig - i modsætning til mange andre marketingaktiviteter!

Og det gør dem altså til perfekte modtagere, fordi du ved, at du kommunikerer direkte til din målgruppe - som gerne vil modtage din kommunikation ✅ 



Fordel 3: SMS kan give din e-mail succes - og omvendt!

Forskning viser, at vores koncentrationsevne ikke er længere end 8 sekunder - og fun fact er, at den faktisk er kortere end en guldfisks 🐟 

Og derfor bør både dine e-mails og SMS-beskeder altid være korte og konkrete. 

Men … 

Typisk er det sådan, at e-mails godt må være lidt længere end SMS-beskederne, og derfor kan en god ide være, at du opvarmer modtagerne på e-mail og sender en ‘’sidste chance besked’’ på SMS 📱

Og dette kan du også gøre den anden vej rundt.

Du kan f.eks. sende en kort SMS, som vækker deres interesse for at åbne en mail, som er på vej til deres indbakke.

Vores anbefaling er dog ikke at overdrive denne øvelse, men det kan være et godt redskab at tage i brug i de tilfælde, hvor din emnelinje og preheader ikke kan gøre arbejdet alene.

Nogle gange er der nemlig bare behov for mere tekst 📝



Fordel 4: Den gennemsnitlige åbningsrate på SMS er 98% og den gennemsnitlige klikfrekvens er 20% 

De fleste virksomheder har, gennem de sidste mange år, kunne følge med i udviklingen om, at flere af deres kunder gradvist har skiftet computeren ud med telefonen, når de surfer på nettet, læser e-mails og er på sociale medier 📱

Men selvom der findes en stigende tendens til at læse e-mails på telefonen, så viser undersøgelser stadig, at åbningsraten på SMS er højest:

Den gennemsnitlige åbningsrate på SMS er nemlig hele 98%, og hele 90% af dem bliver læst indenfor 3 minutter, mens den gennemsnitlige klikfrekvens er 20% 🥇

Så har du et vigtigt budskab, kan det være en god ide at kombinere e-mail og SMS. 



Kan du kommunikere via SMS fra dit e-mailsystem? 

Muligheden for at sende beskeder via SMS er indbygget i flere e-mailsystemer, men hvis det ikke er i dit, må du ikke lade det hindre dig … 

Er du kunde hos os, og vil du gerne i gang med at kombinere din e-mailmarketing med SMS? Så kan du nemlig benytte dig af vores fordelsaftale med InMobile, hvor du får 3 måneders gratis adgang og 10.000 gratis SMS’er 📱



Har du brug for hjælp? 

Vi håber, at du er blevet meget klogere 💡

Har du brug for hjælp? Så udfyld formularen lige her og få en uforpligtende snak, om hvordan vi kan løfte din e-mailmarketing.

 


Læs videre 🤓