Watery

Watery sikrer kundeloyalitet og konverteringer med automatiske e-mailserier

Kunde
Watery
Type
e-commerce
Markeder
Danmark
Services
Automations
ESP

Udfordringen

Daniel Johannesen er navnet på den unge iværksætter, der står bag webshoppen Watery.dk. Watery.dk fører et stort udvalg af svømmeudstyr – alt lige fra svømmebriller til badetøj. Daniel selv er 17 år og elitesvømmer, og med sine store ambitioner og gå-på-mod har han allerede opnået omtale på blandt andet Børsen.dk og Trendsonline.dk. Som mange webshop-ejere, og specielt nystartede forretninger, har Daniel benhårdt fokus på at skaffe en masse kunder og få dem til at komme igen efter deres første køb.

Løsningen

Ackermann Kommunikation udarbejdede et forslag til Watery.dk om at opsætte diverse automatiske e-mailserier, som blandt andet havde til formål at drive den første konvertering, at få kunder til at købe igen, at pleje relationen til såkaldte VIP kunder samt forsøge at genaktivere de subscribere, som med tiden er blevet inaktive.

Watey.dk fik opsat følgende serier:

Velkomst e-mailserie

Hver gang en ny person tilmelder sig Watery.dk’s nyhedsbrev, modtager den tilmeldte en personalized e-mail fra ejeren af Watery.dk. I denne e-mail er fokus på at få en direkte konvertering, hvorfor der er indsat en rabatkode. Endvidere fokuserer e-mailen på at få gjort modtageren opmærksom på de forskellige kategorier af produkter der findes på Watery.dk.

Post-køb e-mailserie

Denne serie består af to e-mails, hvor den første udsendes 7 dage efter køb. Denne e-mail har til formål at få modtageren til at anmelde Watery.dk på Trustpilot. Den efterfølgende e-mail, som udsendes én måned efter købets gennemførsel indeholder anbefalede produkter, som fremvises gennem Mailchimps Product Recommendations funktion, som, på baggrund af dataen fra modtagerens sidste køb, viser passende produkter.

Loyalitetsskabelse e-mailserie

Formålet med denne e-mail serie er, gennem en clean text e-mail, at skabe en personlig relation kunden og Watery imellem samt drive konverteringer. E-mailen sendes ud til et automatisk opdateret segment i Mailchimp, bestående af personer, der har købt for mere end den gennemsnitlige ordrestørrelse.

Genaktiverings e-mailserie

Denne serie sendes ud til personer, der ikke har købt fra Watery.dk i de seneste tre måneder. Denne serie er sat op baseret på statistikkerne om, at det er langt billigere at få en allerede eksisterende kunde til at købe igen, end at få en helt ny ind. Faktisk viser diverse undersøgelser, at chancen for at konvertere en eksisterende kunde er 60-70 %, mens chancen for at konvertere et nyt lead er 5 – 20 % (Kilde).

Resultat

Med de automatiske e-mailserier har Watery.dk fået automatiseret en lang række e-mailserier, der er essentielle for deres forretning, fået kommunikeret til eksisterende kunder, kunder der er på vej til at gå inaktive, og de mest loyale kunder. Samtidig har nye tilmeldinger lært virksomheden bedre at kende, og der er skabt tillid mellem brandet og kunden.

De segmenterede automatiske e-mails, som Ackermann Kommunikation har sat op, ligger ligeledes med en åbningsrate der er 20-40 procentpoint højere end de traditionelle kampagne e-mails, som Watery.dk løbende sender ud til den samlede e-mailliste.

Vil man virkelig rykke sin email-markedsføring til et nyt niveau både i forhold til design, opsætning og konvertering så er det uden tvivl hos Ackermann det foregår! Med en professionel, men stadig i øjenhøjde, tilgang til tingene fra første kontakt til udførelse af emailsene, så føler man sig som kunde hele tiden i trygge hænder. Mathias og Casper – det var (er) en fornøjelse at samarbejde med jer!
Daniel, CEO
Watery

Næste case